Budapesti bázisának negyven százalékos leépítését jelentette be csütörtökön az ír Ryanair. A legnagyobb európai fapados légitársaság az erről kiadott közleménye szerint a döntést azt követően hozták meg, hogy a Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez.
A leépítés értelmében a Ryanair 2013. január 10-től tíz útvonalat zár be. A most hetente több mint 280 járat száma 170-re csökken. A légitársaság szerint ennek eredményeként nyolcszázezerrel csökken a budapesti reptér utasainak száma, és nyolcszáz ember veszítheti el az állását Ferihegyen. A Ryanair úgy számol, hogy jövőre kétmillió helyett csak 1,2 millió budapesti utasa lesz. Az alábbi városokba nem repül januártól az ír diszkont légitársaság: Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lübeck, Malaga, München, Oslo, Tesszaloniki.
A döntés azt is jelenti, hogy a mostani ötről háromra csökken a Ferihegyen állomásozó repülők száma, az eddigi harminc útvonal helyett már csak húsz várossal kötik össze Budapestet. De ebből a húszból is csökken kilenc vonalon csökken a járatok gyakorisága.
A Ryanair közleménye szerint az, hogy „a Hochtief nem volt hajlandó megegyezni Európa második legnagyobb légitársaságával egy hosszú távú növekedési megállapodásról, további bizonyítéka annak, hogy a Budapest Airport-nak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése, hiszen az egyre csökkenő forgalom ellenére ismételten emeli árait”.
A Ryanair az elsők között repült rá a február elején csődbe ment Malév helyén felszabadult reptéri és utaskapacitásra. Már február 9-én, szűk egy héttel a nemzeti légitársaság földre kényszerülése után bejelentették, hogy megállapodtak a reptérrel; állami támogatásról beszéltek, és azt ígérték, hogy 2,4 millió utast hoznak Budapestre, és hogy millió utasonként ezer munkahely is létrejön közvetve, így 2400 új állást is jelent a ferihegyi visszatérésük. Az állami támogatásról azonban blöfföltek, ez már napokon belül kiderült, ahogyan később az is, hogy a februárban mondottnál majdnem félmillióval kevesebb utasuk lesz. (index)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése