2012. december 11., kedd

A magyar nagykövetség hatékonysága Londonban

Az alábbi történet akár egy humoros karcolat is lehetne a magyar valóságról, humorosnak is hangzik, a baj csak az, hogy valóban a magyar valóságot ábrázolja - itt, Londonban. A tipikus magyar bürokrácia esete egy Londonban élő magyarral történt meg a napokban, újszülött gyermeke útlevél-kérelme ügyében.


- (követség:) Jó napot kívánok, Gipsz Jakabbal beszélek?

- Igen. Miben segíthetek?

- A Magyar Nagykövetségről telefonálok az ügyben, hogy volt itt egy hiánypótlás, ami miatt telefonáltam még októberben, de nem vették át.

- Valóban? Mikor mehetnénk érte?

- Már mindegy, mert december elsején volt a határidő... (Eddig is tarthatna a történet, jó magyar kollégánk azért még egy héttel a határidő lejárta után emlékezteti emberünket, hogy egy hete le kellett volna adnia a fontos dokumentumot.)

- Akkor minek hívott, ha már úgyis mindegy?

- Hát azt akarom kérdezni, hogy honnan tudta, hogy mi van a levélben, mert itt látom, hogy válaszoltak, csak a levél itt van az asztalon és nem vette át senki?

- Nézze, én októberben kaptam egy telefont, hogy hiánypótlásra van szükség, azonnal be is mentünk a nagykövetségre, egy ott dolgozó mondta, mit írjak egy papírra, ezt leírtam, aláírtam és azt mondták, így rendben van.

- Ja, akkor jó. Viszont hallásra.

Nos, lesz a gyermeknek magyar útlevele, vagy sem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése